søndag 19. september 2010

Alle gjør det: Minecraft


Valve er fans. Rock, Paper, Shotgun elsker det. Penny Arcade er avhengige av det. Og nå kan selv den fattigste av de fattige få spille det, siden Minecraft er gratis etter at serveren brøyt sammen under press. Dette betyr selvfølgelig at jeg har fått de skitne hendene mine på det. En kort rapport følger, men hvis du har dårlig tid trenger du bare vite dette: Det er akkurat så fantastisk som du har hørt, og du har absolutt ingen unnskyldning for ikke å prøve det før serveren kommer seg på beina igjen.

Jeg bygde en hule på toppen av et fossefall, over en frossen innsjø.


Under en særdeles febrilsk innsamling av sand, som man kan smelte om til glass, gravde jeg brått et hull i bakken under meg selv og falt ned i en dyp grotte full av slibrige udyr. For å advare mitt fremtidige selv mot å grave akkurat der, satte jeg opp et skilt. Jeg skrev advarselen på engelsk, til tross for at jeg er den eneste personen i verden.


Mens jeg gravde etter jern snublet jeg over en gigantisk naturlig hule under gruvegangene mine. Jeg foretar ekspedisjoner ned dit med jevne mellomrom, på konstant vakt for skjeletter og andre uhumskheter. Etterhvert som jeg utforsker hulen plasserer jeg fakler der jeg har vært, noe som forhindrer nye monstre fra å dukke opp i området. Sakte men sikkert erobrer jeg denne mystiske avgrunnen rett under hjemmet mitt.


Om dagen liker jeg å putle litt i hagen. Der er mye arbeid igjen å gjøre, som dere kan se.


Da gjenstår det bare å prøve Minecraft selv. For nyttige oppskrifter, tips og råd anbefaler jeg på det sterkeste å legge et bokmerke på wikien. God graving!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar